Sabtu, 5 November 2011

Sekolahku Banjir

Selamat Sejahtera..

Hujung-hujung tahun ni hujan turun mencurah-mencurah lah pulak kan...Setiap hari mesti hujan. Saya rasa kat kampung saya di Pahang sana pun dah tentu lah air sungai telah meningkat naik. Rindunyer nak balik..Orang kampung saya tentu bila hujan nie pergi memancing( megom Bahasa Orang Asli Jakun). Seronok sangat.Antara ikan yang selalu dapat ni ialah ikan keli..Maklumlah bila hujan warna air berubah time ni lah ikan keluar dari lubang..ISk..isk..tak boleh cerita lah...betapa rindunya saya kat kampung..

Balik ke cerita asal tadi ya..sekolah saya telah dilanda banjir. Hujan turun dengan lebatnya sekitar jam 7.30 pagi. Pukul Lapan 8 sahaja air telah melimpah ke seluruh tempat..paras air telah naik sehingga ke paras buku lali jer..Cikgu2 yang masuk kelas terpaksa cepat-cepat masuk ke kelas dengan menjinjit kasut masing-masing untuk mententeramkan murid-murid yang mula panik kerana air naik mendadak..Habis harta benda telah hanyut antaranya tong sampah, haiwan ternakan pun banyak yang lemas seperti lipas,anak2 lipan, anak cacing dan pelbagai lagi..

Kawasan sekolah saya ni memang macam tu..Air akan bertakung selama beberapa hari apabila hujan. Sebab tu sekolah saya ni telah berjaya melahirkan jaguh renang peringkat Bagan Sungai Besar.. Mari kita lihat gambar yang saya telah saya ambil.
Murid mula excited bermain air..alasan nak ke tandas.
berduyun2 ke tandas

Longkang yang berbahaya.
Gelanggang bola keranjang yang dipenuhi air
Nampak tak cikgu tu yang berkira2 nak ke kelas
harta benda yang hanyut.

LIKE KALAU SUKA

2 ulasan:

Contenglah sikit sebagai tanda anda singgah sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
I LOVE BLOG CIKGU MAS